Annoncer
Annoncer

Danmarks første Røde Kors Bygge-Genbrug er meget mere end en butik med gamle døre

I Røde Kors Bygge-Genbrugsbutikken på Samsøvej i Hinnerup er 25 frivillige klar til at hjælpe dig med alt fra søm til døre, og fredag den 24. april fejrede butikken, at det var 150 år siden at Røde Kors blev startet i Danmark. Genbrug er en ting, men det er menneske bag butikken, der gør den til noget særligt. 

Read More

Røde Kors i Hinnerup og Hadsten er mere end en genbrugsbutik

Fredag den 24. april starter fejringen af året for Røde Kors 150-års jubilæum, og det fejres også i foreningen i Hinnerup og Hadsten, hvor der er gode tilbud i tøjbutikkerne og i Bygge-genbrug på Samsøvej i Hinnerup. Derudover er der åben café hele dagen i lokalerne i Vibecentret i Hinnerup. Foreningen vil gerne vise frem, at den er meget mere end en genbrugsbutik, men også et sted hvor mennesker mødes.

Read More

“Vi startede med en tavle på en stige og en kaffemaskine” – 40 år med Hinnerups brandstation

I 1985 rykkede de første brandmænd ind på den nye station i Hinnerup. Dengang var der cementgulv, en tavle på en stige og en kaffemaskine hentet hjemmefra. Siden har generationer af deltidsbrandfolk stået klar døgnet rundt – drevet af fællesskab, kammeratskab og lysten til at hjælpe. Den 6. september markerer de 40-års jubilæum med åbent hus, veteranbiler, vandsjov for børn og borgmestertale.

Read More

Onsdagens Ord – 50 år med udsigt til skolen

I den kommende uge fejrer Præstemarkskolen i Søften 50-års jubilæum. Jeg har selv aftalt med skolens ledelse, at jeg skal komme forbi i morgen og lave et interview om det. Så den historie må du vende tilbage efter om nogle dage, når jeg har fået den skrevet. 

Read More

Flemming og familien fejrer 50 år med VVS i Hinnerup

Det lå ikke i kortene, at det var børnene, der skulle drive Flemming Sørensen VVS i Hinnerup videre efter forældrene, men nu fejrer virksomheden 50-års jubilæum med 31 ansatte. Flemming og Lisbeth Sørensens tre børn er nu medejere og arbejder hverdag med at føre familievirksomheden videre.

Read More
Sjov og spas i Hinnerup Badet - Søften Nyt - Foto: Anders Godtfred-Rasmussen.

Hinnerup Badet fejrede jubilæum

Der var masser af sol, forsinkede taler, vand, pølser, kage og aktiviteter både inden for og uden for, da Hinnerup Badet fejrede sit 30-års jubilæum.

Read More
Allan og Tina Madsen XL Byg i Søften - Søften Nyt - Foto: Anders Godtfred-Rasmussen.

Det startede på en bar mark uden for Søften…

Kan du huske, dengang der ikke lå en tømmerhandel i erhvervskvarteret i Søften? Det er mere end 30 år siden, for den 24. marts 2023 har Tina og Allan Madsen fra XL Byg 30 års jubilæum på adressen Omega 1 i Søften, og det har Søften Nyt mødt dem til en snak omkring.

Read More