Folkeskole
Borgermøde om ny skole og halprojekt i Norring
Der er store planer på vej for området omkring, Norring, Korsholm og Foldby. En ny skole og et børneunivers skal bygges, og samtidigt arbejder en gruppe lokale ildsjæle for, at området får en hal og et fælles samlingssted. Torsdag den 19. marts inviteres alle interesserede derfor til fællesmøde i kantine hos Queen Flowers i Norring, hvor både kommunen og en lokal styregruppe vil fortælle om planerne.
Onsdagens Ord: En ny skole uden de nødvendige faciliteter
En ny folkeskole, det er ikke ret tit, at vi hører historier om, at der bygges nye skoler i Danmark, tværtimod, oftest hører vi om, at der bliver lukket skoler. Det var også det, som byrådsmedlem og tidligere borgmester i Favrskov kommune, Nils Borring lagde ud med til borgermødet i Foldby Forsamlingshus den 20, januar, hvor han fortalte om, at i den 25 år lange karriere han har haft i folkeskolen inden han blev borgmester, der havde han været med til at lukke tre folkeskoler, men han glædede sig over, at være med til at skulle bygge en ny.



